sâmbătă, 15 aprilie 2017

Școala Altfel

                                               Programul Școala Altfel

      în primul an de liceu


     Pentru mine, această experienţă a însemnat mai mult decât vizitarea unor monumente semnificative în istoria culturei române ,dar o ocazie specială în care am putut să-mi aprofundez cunoştiinţele despre mari personalităţi române cum ar fi : Vasile Alecsandri, Veronica Micle, Mihail Sadoveanu şi mulţi alţii. Trebuie să mărturisesc că înainte de a pleca în excursie nici nu mi-am imaginat că o să fie aşa de interesant să vizitez aceste locaţii şi chiar nu gaseam rostul acestei excursii dar după ce am azit informaşiile spuse de deversele ghiduri care ne-au călauzit de-a lungul excursiei şi dupa vizionare şi conştientizarea valori pe care acestea le au in cultura mea ca viitor cadru didactic mi-am schimbat radical părerea.
           Saptămâna a început in felul următor:
-luni şi marţi clasele IX A şi IX D s-au grupat într-o unică sală (ce-a a  clasei a-IX-a A),au aranjat băncile pe marginea sălii iar in mijloc pe scaune cu jaluzelele trase şi prin intermediul unui video-proiector s-au uitat la filme .Ne-am uitat (având în vedere că la obiectul limba şi luteratura româmă discutam despre tema iubirii)la filme  care aparţin acestei categorii, mai exact la:  Romeo și Julieta , Anna KareninaFelix și Otilia. Eu cread că vizionarea acestor filme a fost importantă nu numai pentru elevi care au citit cartea dar şi pentru cei care nu au citito deoarece li se oferă ocazia de a avea o idee de subiectul romanelor.
-miercuri clasele IX A şi IX D s-au adunat în curtea şcolii de unde la ora 7-00 un autobuz de doua etaje dotat de un ghid propriu i-a transportat pe elevi şi pe ceilalţi pasageri către locaţiile prestabillite dupa care la ora 7:oo-7:30 i-a readus de unde au plecat.
    Am  vizitat multe locaţii interesante dar dintre aceste voi menţiona doar câteva şi anume cele care mi-au plăcut mai mult, şi aceste-a sunt :

  • Castelul Miclăuşeni; 



Cunoscut şi sub numele de Palatul Sturza, este un castel în stil neogotic construit între anii 1880-1904 de către Gheorghe Sturdza și soția sa Maria.Cea ce m-a impresionat la acest palat a fost decoraţiunile şi imprejurimile dar şi istoria acestuia. Păcat a fost însă că nu am putut intra în interior, deoarece era prea dimineaţă iar acesta era închis.
Casa Memorială Veronica Micle; 
                                        
Unde am avut ocazia de acunoşte noi detalii interesante despre această mare scriitoare şi să vizionez locul de unde au fost scrise scrisorile de dragoste destinate lui Mihai Eminescu.
  • Casa Memorială Vasile Alecsandri;
                                       



Aici am vizitat intreaga casă călăuziţi de către un ghid care ne-a povestit foarte multe despre acest scriitor . M-auimpresionat foarte mult  decoraţiunile care erau de-a dreptul unice . După ce am făcut tourul casei  câteva dintre fetele de la noi din liceu au jucat o piesă de teatru minunată din "Chiriţa",scurtă dar cuprinzătoare, care ne-a făcut să fim mai interesaţi şi mai atenţi la detalii.



Casa Arcaşului(restaurant)
        Ştiu că nu este un obiect turistic dar am vrut să-l menţionez deoarece mi-a plăcut foarte mult mâncarea dar şi micul show pe care l-a făcut domnul profesor Alexandru Sevastian cu acordeonul său creând o atmosferă unic româneasca.


-joi clasele IX A şi IX D au  mers in sala Multimedia unde au vizionat filmul "Hoţul de cărţi" care dupa parerea mea a generat un impact puternic asupra coştiinţei elevilor şi i-a făcut să coştientizeze cât de importante sunt cărţile. La finalul filmului elevi interni au plecat acasă.
-vineri elevii externi au făcut o vizită la Facultatea de Agronomie din Iași împreună cu doamna profesoară Botezatu unde au avut oportunitatea de a construi un circuit și de a vedea cum funcționează .
     


 Pentru mine, ca viitor cadru didactic, acest proiect reprezintă o ocazie unică de învăţare deoarece am remarcat activități pe care eu, la rândul meu, le-aș putea face cu elevii mei. Am învățat să văd dincolo de simplele aparenţe, am înțeles că pregătirea mea pentru cariera de învățător, deja a început înţtelegând în acelaşi timp că toate activităţile pe care le fac la şcoala au un scop ţintă.
       După părerea mea cel mai frumos fapt din această excursie a fost că după acestă experienţă elevii clasei mele şi cu elevii clasei IX D am devenit uniţi chiar de nedespărţit ,iar rapoartele dintre profesori şi elevi au devenit mai strânse .

       În concluzie, acest proiect național educă elevii într-un mod devers , mai bun, mai eficient pentru că vizionând obiecte şi auzind poveşti despre locuri şi personalităyi informaţiile vor fi mai clare şi mai uşor de reţinut.  Pentru anul viitor, aș propune o excursie la fel de binegândita şi organizată ca şi cea de anul acesta.

Un mic video realizat de mine :

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu